Pojmy s veľkým začiatočným písmenom majú významy uvedené vo všeobecných podmienkach používania , ktoré sú dostupné tu.
Obsah
Fungovanie Platformy
Podmienky umožnenia pôsobnosti, zrušenia pôsobnosti a hodnotenia
Informácie v recenziách zverejnených na Platforme
Orgány EÚ
Informácie o aktívnych príjemcoch
Riešenie sporov
Správa o transparentnosti
1.1 Vytvorenie vzťahov
Platformu „Back Market“ sprístupňuje spoločnosť JUNG S.A.S. prostredníctvom webovej lokality www.backmarket.sk/sk-sk. Umožňuje nasledovné Zákazníci si môžu kupovať repasované elektronické produkty od zaregistrovaných odborných predajcov (ďalej len "výrobok(-y)").
Spoločnosť JUNG S.A.S. vystupuje ako prostredník medzi Predávajúcimi a Kupujúcimi. V žiadnom prípade nevystupuje v pozícii predávajúceho alebo kupujúceho produktov, ktoré Predajcovia Kupujúcim predávajú priamo cez Platformu.
1.2 Finančné podmienky
Kupujúci uhrádzajú cenu svojho produktu priamo na platforme prostredníctvom dôveryhodného poskytovateľa platieb. Predávajúci udeľujú spoločnosti JUNG S.A.S. mandát, aby v mene a na účet Predávajúcich prijímala sumy zaplatené Kupujúcimi.
Ceny produktov a poplatky na doručenie si slobodne stanovujú Predajcovia.
Kupujúci tiež spoločnosti JUNG S.A.S. uhrádzajú servisný poplatok, ktorého presná výška je uvedená pred potvrdením objednávky zo strany Kupujúceho.
Predajcovia musia spoločnosti JUNG S.A.S uhrádzať mesačný paušálny poplatok a províziu za všetky potvrdené transakcie uskutočnené Predajcom prostredníctvom Platformy. Výška provízie sa rovná pevnej sadzbe sumy transakcie vrátane všetkých daní (vrátane nákladov na dopravu).
1.3 Záruky
Príslušné zákonné záruky a obchodná záruka ponúkaná Predávajúcimi sú uvedené v zmluve o všeobecných podmienkach používania , ktoré sú dostupné tu.
Na uplatnenie svojich práv sa Kupujúci môže prihlásiť do svojho zákazníckeho účtu kliknutím na tlačidlo „Získať pomoc“ pri príslušnej objednávke alebo vyplnením dostupného kontaktného formulára pod týmto odkazom.
2.1 Umožnenie pôsobnosti
Platforma ponúka služby iba profesionálnych Predajcov. Aby mohli Predajcovia ponúkať produkty na predaj na platforme, musia si otvoriť účet predajcu a zaviazať sa, že budú rešpektovať nasledovné podmienky:
Platné nariadenia.
Kritériá kvality platformy z hľadiska riadenia logistiky (dodacie lehoty, skladové hospodárstvo, kvalita dodávaných produktov). Tieto kritériá sú uvedené vo všeobecných podmienkach predávajúceho a v štandardoch kvality.
Všeobecné podmienky predaja sú dostupné tu.
Predajcovia môžu na Platforme zverejňovať iba ponuky týkajúce sa repasovaných elektronických produktov.
2.2 Zrušenie pôsobnosti
Spoločnosť Jung S.A.S. si vyhradzuje právo zrušiť pôsobnosť Predajcu, a to jednak na základe svojho rozhodnutia, alebo v dôsledku porušenia podmienok.
Medzi základné dôvody na zrušenie pôsobnosti patria nasledujúce:
Nedodržiavanie platných zákonov.
Nedodržiavanie všeobecných podmienok predaja či štandardov kvality.
Spoločnosť Jung S.A.S. si vyhradzuje právo na zastavenie ponúkania produktov:
ktorých predaj by bol zakázaný alebo nezákonný,
ktoré predstavujú riziko pre zdravie, bezpečnosť alebo životné prostredie,
ktoré nie sú prebalené,
ktoré sú ponúkané Predajcami s ukončenou pôsobnosťou.
2.3 Radenie Produktov
2.3.1 Každý Produkt je na platforme uvedený v rámci kategórie produktov (napr. smartfóny, notebooky, herné konzoly, inteligentné hodinky, domáce spotrebiče atď.) a podkategórií (napr. pre smartfóny: Google Pixel, iPhone, Samsung Galaxy atď.).
Na platforme môžu byť Produkty zvýraznené pod štítkom "Najpredávanejšie" vzhľadom na počet objednávok Produktov za posledných 30 dní.
2.3.2 Keď používateľ na platforme vyhľadáva kategóriu alebo podkategóriu, Produkty zobrazené na stránke s výsledkami sú zoradené podľa počtu objednávok Produktov za posledných 30 dní. Cieľom tohto zoradenia je zvýrazniť najpopulárnejšie výrobky pre vyhľadávanie používateľa.
Pre každú kategóriu alebo podkategóriu môžu používatelia tiež spresniť svoje vyhľadávanie zoradením výsledkov na základe týchto kritérií:
od najdrahšieho po najlacnejšie („Cena od najvyššej po najnižšiu“),
od najlacnejšieho po najdrahšieho („Cena od najnižšej po najvyššiu“).
2.3.3 Keď používateľ hľadá na Platforme konkrétny Produkt, pre každý typ Produktov sa zobrazí jeden Produkt od jedného predajcu v rámci ponúkaných tried. To znamená, že sa zobrazí len jeden predávajúci, ktorý ponúka daný Produkt kupujúcemu. Inými slovami, pre každú triedu Produktov sa používateľovi zobrazí len Produkt s najlepším pomerom ceny a kvality.
Určenie zobrazeného Produkt sa vykonáva podľa algoritmu, ktorý na jednej strane zohľadňuje cenu Produktov a na druhej strane tieto kritériá kvality.
Kritériá kvality, ktoré algoritmus platformy zohľadňuje pri zostavovaní poradia, sú tieto (v poradí podľa dôležitosti):
miera estetických chýb (Aesthetic Defect Rate),
miera nesprávnych Produktov (Wrong Product Rate),
miera chybných Produktov (Defective Product Rate),
miera nesprávneho príslušenstva (Wrong Accessories Rate),
miera oneskoreného dodania (Late Delivery Rate).
Predávajúci nemôže za žiadnych okolností ovplyvniť túto klasifikáciu alebo zaplatiť spoločnosti JUNG S.A.S. akúkoľvek odmenu (priamu alebo nepriamu) za radenie na platforme. Radenie sa vykonáva výlučne algoritmom podľa vyššie uvedených pevne stanovených kritérií (cena a kvalita Produktov).
3.1 Odosielanie recenzií
Kupujúci, ktorí si objednali výrobok na platforme, môžu zaslať recenziu na zakúpený(-é) výrobok(-y) a jeho (ich) dodanie.
Recenzia musí obsahovať hodnotenie od 1 do 5 a textový komentár. Ak si to kupujúci želá, môže k recenzii pripojiť fotografie ak sú v súlade s pravidlami opísanými nižšie.
Pri niektorých výrobkoch môže kupujúci udeliť špecifické hodnotenia (pomer kvalita/cena, dodanie, balenie a čistota, celkové prevedenie, estetické hľadisko).
Kupujúci môže pridať recenziu kliknutím na odkaz v e-maile, ktorý mu bol na tento účel zaslaný približne 1 týždeň po doručení jeho výrobku. Recenziu môže odoslať aj prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu kliknutím na záložku "Moje objednávky".
Spoločnosť JUNG S.A.S. neposkytuje výmenou za recenziu žiadnu kompenzáciu.
Kupujúci sa pri podávaní recenzie zaväzuje dodržiavať platné zákony a predpisy. Kupujúci najmä vyhlasuje, že je výhradným autorom a držiteľom všetkých autorských práv pripojených k recenzii (fotografie, obrázky alebo texty) alebo že získal výslovný súhlas držiteľa práv na jej šírenie. Kupujúci zaručuje, že ním predložená recenzia neporušuje práva duševného vlastníctva ani iné práva tretích strán.
Odoslaním recenzie kupujúci udeľuje spoločnosti JUNG S.A.S. bezplatnú, nevýhradnú, celosvetovú licenciu na celé zákonné trvanie práv duševného vlastníctva odo dňa odoslania recenzie na reprodukciu, zverejnenie, zobrazenie, distribúciu, úpravu, preklad, adaptáciu a využívanie celej recenzie alebo jej časti akýmikoľvek technickými a/alebo digitálnymi prostriedkami, ktoré sú známe alebo neznáme, v akomkoľvek formáte a na akomkoľvek type média. Kupujúci najmä oprávňuje spoločnosť JUNG S.A.S. reprodukovať a šíriť recenziu na nasledujúcich médiách:
webových stránkach, aplikáciach, blogoch, sociálnych médiách spoločnosti JUNG S.A.S. a pridružených spoločností,
internej komunikácii v rámci spoločnosti JUNG S.A.S. a pridružených spoločností,
e-mailoch a novinkách zasielaných zákazníkom a potenciálnym zákazníkom,
reklamných a propagačných materiáloch
webových stránkach a aplikáciach tretích strán spoločnosti JUNG S.A.S a jej pobočiek.
3.2 Zverejnenie a hodnotenie recenzií
Zverejňujú sa len recenzie na produkty zakúpené prostredníctvom platformy. Maximálny čas medzi odoslaním recenzie a jej zverejnením je 1 pracovný deň.
Ak recenzia obsahuje jednu alebo viac fotografií, fotografie sa uverejnia neskôr ako komentár a hodnotenie, a to najneskôr do 7 pracovných dní od ich odoslania.
Recenzie sú štandardne zoradené naším algoritmom, ktorý zohľadňuje najmä hodnotenie, dĺžku recenzie a zahrnutie fotografií.
Používatelia môžu recenzie triediť podľa chronologického poradia, relevantnosti, najvyššieho hodnotenia a najnižšieho hodnotenia v závislosti od výberu používateľa.
Ak recenzie neboli moderované podľa nižšie uvedených pravidiel, zostávajú online 24 mesiacov alebo dovtedy, kým sú výrobky, ktorých sa týkajú, ponúkané na predaj na platforme.
Recenzie sa automaticky prekladajú do jazykov krajín, v ktorých spoločnosť JUNG S.A.S. alebo jej pobočky pôsobia. V preložených recenziách je uvedený pôvodný jazyk a krajina nákupu.
3.3 Úprava a vymazanie recenzie
Do tridsiatich (30) dní od prijatia výrobku môžu kupujúci upraviť svoje hodnotenie prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, kliknutím na kartu "Moje objednávky" alebo kliknutím na odkaz v e-maile o zbere hodnotení.
Kupujúci môžu tiež kedykoľvek požiadať o vymazanie svojej recenzie zaslaním žiadosti na e-mailovú adresu dostupnú na tomto odkaze.
3.4 Moderovanie recenzií
3.4.1 Pravidlá moderovania
Pozitívne alebo negatívne recenzie sa na platforme zverejňujú automaticky bez predchádzajúceho moderovania pred ich zverejnením.
Fotografie však pred uverejnením podliehajú predchádzajúcemu moderovaniu spoločnosťou JUNG S.A.S. Táto moderácia sa vykonáva ľudskou kontrolou. Ak niektoré fotografie porušujú nižšie definované pravidlá, žiadna z nich nebude uverejnená.
Spoločnosť JUNG S.A.S. si vyhradzuje právo kedykoľvek po zverejnení odstrániť recenziu alebo fotografie, ktoré porušujú tieto pravidlá, a to podľa nasledujúcich kritérií.
3.4.2 Kritériá moderovania
Spoločnosť JUNG S.A.S. môže z vlastnej iniciatívy alebo na žiadosť tretej strany moderovať, t. j. nezverejniť alebo odstrániť recenziu po jej uverejnení, akúkoľvek hanlivú, urážlivú, urážlivú recenziu alebo fotografiu, alebo recenziu, ktorá porušuje pravidlá moderovania spoločnosti JUNG S.A.S., najmä v nasledujúcich prípadoch:
recenzia alebo fotografia sa používa na reklamné účely alebo obsahuje reklamné prvky,
recenzia alebo fotografia je uverejnená niekoľkokrát alebo pod rôznymi účtami,
recenzia alebo fotografia je mimo témy (napr. komentár alebo fotografia nesúvisí so zakúpeným produktom),
recenzia alebo fotografia sa týka iného produktu,
recenzia alebo fotografia nabáda k nákupu u konkurencie,
recenzia alebo fotografia obsahuje komentáre alebo obsah, ktorý je politický alebo spoločenský, násilný, obscénny, urážlivý, sexuálne explicitný, môže byť považovaný za hanlivý alebo recenzia obsahuje osobné útoky,
recenzia je nepravdivá, zavádzajúca alebo ju napísal predávajúci,
recenzia alebo fotografia je nezákonná alebo odkazuje na nezákonný obsah,
recenzia alebo fotografia porušuje práva tretích strán vrátane akéhokoľvek práva na obraz a rešpektovanie súkromia a práv duševného vlastníctva (napr. recenzia obsahuje fotografiu, na ktorej je zobrazená tvár jednotlivca, hoci len čiastočne, alebo akékoľvek iné osobné alebo dôverné údaje),
recenzia alebo fotografia bola zverejnená v dôsledku krádeže identity,
recenzia alebo fotografia obsahuje osobné údaje alebo dôverné informácie,
recenzia alebo fotografia podnecuje nenávisť, diskrimináciu, homofóbiu, xenofóbiu, rasizmus alebo násilie,
recenziu alebo fotografiu možno považovať za porušenie platných zákonov a predpisov.
Žiadosť o odstránenie hanlivého, urážlivého alebo urážlivého hodnotenia, ako je uvedené vyššie, môže podať akákoľvek tretia strana na túto adresu, ktorá je dostupná pod týmto odkazom.
Žiadosti o odstránenie recenzií spracúvajú naši zamestnanci. Spoločnosť JUNG S.A.S. bude pri moderovaní recenzií postupovať objektívne podľa vyššie uvedených kritérií moderovania, t. j. výlučne na základe vecných hľadísk a bez ohľadu na osobu príslušného autora recenzie. Spoločnosť JUNG S.A.S. pritom bude rešpektovať slobodu prejavu kupujúceho a zároveň primerane zohľadní prípadné protichodné práva a záujmy tretích osôb.
Spoločnosť JUNG S.A.S. informuje kupujúceho e-mailom, ak sa celá recenzia alebo jej časť nezverejní alebo odstráni, a uvedie dôvody. Kupujúci sa môže proti tomuto rozhodnutiu odvolať prostredníctvom formulára dostupného na tomto odkaze. Kupujúci musí uviesť dátum recenzie a príslušné číslo objednávky.
V prípade závažného alebo opakovaného porušenia pravidiel moderovania si spoločnosť JUNG S.A.S. vyhradzuje právo dočasne alebo trvalo zablokovať účet kupujúceho. O zablokovaní, ktoré zostáva krajným opatrením, bude Kupujúci bezodkladne informovaný. Kupujúci sa môže proti tomuto rozhodnutiu odvolať prostredníctvom formulára dostupného pod týmto odkazu.
DÔLEŽITÉ: NA ŽIADOSTI ZÁKAZNÍKOV POSLANÉ NA TÚTO ADRESU SA NEBUDE REAGOVAŤ.
Ak nie ste autorita členských štátov EÚ, Európska komisia ani Európsky výbor pre digitálne služby, túto e-mailovú adresu nemôžete používať. Pre akúkoľvek zákaznícku požiadavku sa prihláste do svojho zákazníckeho účtu a kliknite na tlačidlo „Získať pomoc“ v rámci dotknutej objednávky alebo vyplňte kontaktný formulár, ktorý je k dispozícii na tomto odkaze.
Na druhej strane, ak ste autorita členského štátu EÚ, Európska komisia alebo Európsky výbor pre digitálne služby, môžete sa priamo obrátiť na Back Market prostredníctvom e-mailovej adresy „authorities@backmarket.com“.
Túto adresu môžu používať aj orgány dohľadu nad trhom členských štátov na priamu komunikáciu so spoločnosťou Back Market v súvislosti s otázkami bezpečnosti výrobkov.
Komunikácia na túto adresu by mala byť v angličtine alebo francúzštine.
Zákon o digitálnych službách (Digital Services Act, DSA) je európske nariadenie, ktoré vstúpilo do platnosti v novembri 2022 a ktorého cieľom je vytvoriť spoločný súbor pravidiel týkajúcich sa povinností a zodpovednosti sprostredkovateľov s cieľom zabezpečiť vysokú úroveň ochrany všetkých používateľov.
V spoločnosti Back Market sa venujeme zaisteniu bezpečnosti zákazníkov na celom svete a veľmi si vážime dôveru našich zákazníkov. Naším cieľom je naozaj vybudovať dôveru v repasované produkty, aby sme znížili nadmernú spotrebu nových produktov a umožnili vznik obehového hospodárstva pre všetky technologické produkty. V tomto ohľade je DSA príležitosťou, ako môže Back Market posilniť svoj záväzok pri ochrane zákazníkov.
Podľa článku 24 ods. 2 DSA Back Market uverejní „informácie o priemerných mesačných počtoch aktívnych príjemcov služby v rámci Únie, vypočítaných ako priemer za obdobie posledných šiestich mesiacov“. Cieľom tohto údaja je stanoviť, či je pravdepodobné, že spoločnosť Back Market bude kvalifikovaná ako „veľmi veľká online platforma“ v zmysle DSA, ktorá dosahuje aspoň 45 miliónov priemerných mesačných aktívnych príjemcov v rámci EÚ.
V súlade s týmto článkom Back Market zdôrazňuje, že v období od 30. júna 2024 do 31. decembra 2024 bol priemerný mesačný počet aktívnych príjemcov na trhu Back Market v EÚ výrazne pod úrovňou 45 miliónov. Back Market bude zverejňovať aktualizácie v súlade s vyššie uvedeným zákonom o digitálnych službách.
V prípade sporu týkajúceho sa vzniku, uzavretia, uplatňovania, výkladu alebo platnosti podmienok používania alebo vzťahu so spoločnosťou JUNG S.A.S. sa Kupujúci a spoločnosť JUNG S.A.S. vyzývajú, aby podnikli potrebné kroky na dosiahnutie priateľského urovnania svojho sporu.
Kupujúci je informovaný o tom, že má možnosť sa bezplatne obrátiť na spotrebiteľského mediátora s cieľom zmierlivo vyriešiť spor so spoločnosťou JUNG S.A.S.. V tejto súvislosti môže Kupujúci využiť orgán na riešenie sporov podľa svojho výberu, či už európsky, národný alebo miestny (spotrebitelia môžu napríklad konzultovať zoznam poskytnutý Európskou komisiou na tomto odkaze).
Ak si Kupujúci neželá využiť mediáciu, ak mediácia nebola úspešná alebo v prípade neúspechu iných krokov, ktoré mohol Kupujúci podniknúť, aby sa pokúsil o zmierlivé vyriešenie sporu so spoločnosťou JUNG S.A.S, sa Kupujúci môže obrátiť na príslušnú jurisdikciu miesta, kde žil v čase uzavretia zmluvy alebo vzniku škodovej udalosti, miesta, kde má spoločnosť JUNG S.A.S. svoje sídlo, prípadne v mieste skutočného doručenia Produktu.
Správa o transparentnosti podľa DSA je dostupná na tomto odkaze.